Muziekspeler !!

Heb je een vraag over (X)HTML of CSS stel die dan hier!
Scorpion65

Muziekspeler !!

Berichtdoor Scorpion65 » 28 dec 2012, 15:13

Dit is het (X)HTML of CSS code:

Code: Selecteer alles

plaats hier het code

Wat is het probleem:

Hallo iedereen,

Bij deze heb ik de volgende vraag; ik heb een simpele website gebouwd (www.radio-maasland.nl), en nu ben ik op zoek naar een muziekspeler die werkt in windows 8, en ook niet alleen zoals nu met internet explorer??

Wie kan mij hiermee helpen, aangezien mijn kennis niet zo groot is.....alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Dj. Roger (Scorpion65)
admin
Oprichter
Contacteer:

Re: Muziekspeler !!

Berichtdoor admin » 29 dec 2012, 01:45

Beste Dj Roger,

Allereerst welkom op het forum!
Bij het schrijven van onderstaand bericht van ik ervan uitgegaan, dat het hier gaat om een eigen radiozender die je graag live wil uitzenden op het internet.

In dit geval lijkt het mij het handigst als je gebruik gemaakt van de live-stream opties van:
http://www.ustream.tv, nadeel is echter wel dat hierbij ook het beeld moet vullen, maar misschien kan je de DJ'S filmen? Voordeel is echter dat dit programma met iets beperktere mogelijkheden gratis te gebruiken is. Er zijn meer radiostations die dit doen, zie: http://www.ustream.tv/channel/radio-razo

Je kan dit geheel naar jouw wensen aanpassen, zo kan je bijvoorbeeld instellen dat als je niet live bent, dat dan de laatst opgenomen radioprogramma wordt afgespeeld.
Bovenstaande website ondersteund windows, linux en apple, dus ook daar zul je geen problemen meer mee hebben.

Wat je ook kan doen is gebruik maken van: http://www.shoutcast.com (ik denk dat je dat programma al kent, maar ik noem het toch maar even).
Hier zijn echter wel kosten aan verbonden!

Succes!

Joep (admin)
Scorpion65

Berichtdoor Scorpion65 » 29 dec 2012, 11:40

Hallo Joep,

Bedankt voor de reactie, het betreft inderdaad een internetradio station, i heb alles al geregeld maar ben dus eigenlijk op zoek naar een muziekspeler die ik kan invoegen op de website van mij.

Alvast bedankt voor de info.

Groet, Dj Roger.
admin
Oprichter
Contacteer:

Berichtdoor admin » 29 dec 2012, 15:08

Beste Roger,

Vanuit Antwerpen dit maal.
Ustream kan je met de bijgevoegde code zonder problemen inbouwen (invoegen) in je website. Ustream zorgt alleen voor de servers(zij zorgen dus dat de boel online komt). Voor alle aparatuur moet je dus zelf zorgen, maar die heb je dus al! :-)

Het enige nadeel is dus dat je ook voor beelden moet zorgen, maar DJ's filmen is denk ik een leuke optie!

Succes! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag.

Joep