Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Heb je een probleem of vraag over wordpress, stel hem hier!
antondoove

Re: Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Berichtdoor antondoove » 12 jun 2013, 17:06

Beste Joep. Allereerst mijn vriendelijke dank voor dit bericht van jou,waarmee ik verder kan.
Ik kan er echter pas mee verder,zodra ik meer ruimte heb op mijn HDD,wat pas mogelijk is met Backups.
Dat kan met een DVD in de lade,welke echter defect is en een Externe HDD is te duur voor mijn budget.
Een nieuw lade-station inbouwen kost € 20,00 + € 40,00 loon bij het bedrijf die mijn PC bouwde.
Ik heb het echter nodig om de CD`s of DVD`s af te kunnen spelen,waaronder een CD die Windows XP kan
herstellen en de Ubuntu kan verwijderen,zodat ik ruimte terug krijg op mijn HDD wat wel handiger is.
Mijn dochter wil zien of er op haar computer een goed-werkend lade-station zit die misschien op mijn PC past en door die bouwer kan laten monteren,waarover op vaderdag verder wordt gesproken.
Dat inbouwen van een vervangend lade-station is echter van tijdelijke aard tot 08-04-2014,want dan gaat bij mij die Windows XP er af omdat MS het na die datum niet meer ondersteunt.
Er komt dan een andere Windows-versie op te staan of ik blijf kiezen voor het gratis Ubuntu die dan
ook weer een nieuwe versie heeft.
Ik weet echter niet of dat vervangende ladestation kan werken met 1 van die 2 besturingssystemen, maar dat verneem ik dan wel in 2014. Voorlopig hoop ik eerst op een goedwerkend lade-station,zodat ik mijn CD`s en/DVD`s kan gebruiken bij o.a.het maken van bestanden-backups,dus dat wordt gewoon geduldig afwachten.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.
admin
Oprichter
Contacteer:

Berichtdoor admin » 16 jun 2013, 20:38

Kan u al cd's afspelen? En lukt het met de blog?
antondoove

Berichtdoor antondoove » 17 jun 2013, 13:20

Beste Joep. Eerst nu pas kan ik reageren op je vraag en dat is helaas met een NEE.
De CD-lade is nog niet bruikbaar maar mijn dochter wil zien of zij de lade uit haar computer in mijn Toren zou kunnen plaatsen.
Dat gaat echter wel wat langer duren i.v.m.haar werk en medische hulp voor haar man.
Voorlopig kan ik derhalve nog geen backups maken om ruimte op mijn HDD terug te winnen.
Ook de CD van Windows XP en Ubuntu 10.04 kan ik nog niet gebruiken om Ubuntu te verwijderen en daarmee extra ruimte op de HDD terug te winnen.
Ik dien langer geduld te oefenen voor de hulp van mijn dochter.
Zo lang ik geen ruimte kan terugwinnen is het werken aan mijn blog ook niet mogelijk.
Voor mijn blog sla ik n.l.eerst de concept-teksten op in L.O.Writer,ter herinnering aan wat ik schreef.
Die concept-teksten nemen immers ook ruimte van de HDD in beslag,ook al hou ik die teksten wel kort.
In Writer kan ik die teksten immers ook vooraf corrigeren,zodat ik daarna de gecorrigeerde tekst op mijn
blog kan plaatsen wat ik per bericht zo het beste kan plannen,om onnodige fouten te voorkomen.
Momenteel ben ik nog bezig om in de bestanden op partitie E de dubbelen te verwijderen.
Dat kan later na opheffen van partitie-verdeling ook ruimte extra leveren.
Dat kan pas zodra de CD-lade is hersteld en er met de juiste CD de nodige ruimte kan worden terug-gewonnen,wat m.i.de enige juiste oplossing is.
Ik dien dus te wachten op de beschikbare tijd van mijn dochter die mij graag wil helpen.
Van mijn AOW/AIO-budged kan ik immers onmogelijk professionele hulp betalen.
Je weet nu,dat ik nog niet aan mijn blog kan werken,maar vanmiddag mail ik mijn dochter.
Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.