Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Heb je een probleem of vraag over wordpress, stel hem hier!
antondoove

Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Bericht door antondoove » 21 mar 2013, 12:12

• Adres van je wordpress blog: http:// Die heb ik nog niet en eerste poging is mislukt.
    Wordpress versie: Die weet ik nog niet.
    Wat is je probleem? Ik krijg in de editor niet de tekst naast de afbeelding geplaatst.
Het duurt te lang voordat de Support of Forumleden van Wordpress.com hun antwoorden sturen over mijn gestelde vragen en ervaringen,want ze hebben daar te weinig mensen voor.
Zij geven blijkbaar de hulp-voorrang aan gebruikers met een betaalde account.
Mijn AOW/AIO-budget laat geen betaalde account toe,dus kan ik "fluiten"naar de nodige support bij mijn gratis Blog-account,tenzij ik minstens 1 ruime week wil wachten op de antwoorden.
Dat laatste heb ik reeds ervaren. Ook Jimdo geeft voorrang aan betaalde accounts.
Gebruikers die geen account kunnen betalen,kunnen dus langer wachten voordat er antwooorden komen op
de gestelde vragen zoals ik reeds heb ervaren,waar ik niets aan kan wijzigen met een mening.
Die mening legt men immers gewoon naast zich neer,dus het is zinloos om die mening te geven.
Hopelijk geeft men bij Myblogsite.nl niet de hulp-voorrang alleen aan betaalde accounts,want met mij zijn
er meer mensen die zich geen betaalde account kunnen veroorloven. Zij zouden dus minder rechten hebben. Dat klopt toch niet?
Bijvoorbaat mijn vriendelijke dank en groeten. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Re: Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Bericht door admin » 21 mar 2013, 20:30

Beste Anton,

Wij geven iedereen altijd support!
U kunt een foto/afbeelding op de volgende manier naast de tekst.

1. Log in op het beheerpaneel van uw Wordpress blog.
2. Klik op: 'Berichten'
3. Klik op: 'Nieuw bericht'
4. Vervolgens krijg u de editor te zien, zie afbeelding hieronder:
uitleg-wordpress4.png
uitleg-wordpress4.png (162.14 KiB) 2778 keer bekeken
5. Klik vervolgens op: 'Afbeelding toevoegen' (waar ook de muisaanwijzer op de afbeelding op staat).
6. Vervolgens verschijnt het volgende scherm:
uitleg-wordpress5.png
uitleg-wordpress5.png (147.3 KiB) 2778 keer bekeken
7. Klik op: "browse...' en selecteer de afbeelding die u wilt toevoegen, vervolgens klikt u op: 'Openen' zie onderstaand scherm:
uitleg6-wordpress.png
uitleg6-wordpress.png (90.91 KiB) 2778 keer bekeken
8. Onderstaand scherm verschijnt nu, nu klikt u op: 'Uploaden'
uitleg7-wordpress.png
uitleg7-wordpress.png (134.02 KiB) 2778 keer bekeken
9. Vul nu de velden in met de juiste tekst, zie onderstaand scherm:
uitleg-wordpress.png
uitleg-wordpress.png (218.13 KiB) 2778 keer bekeken
10. LET OP! klik op bij bovenstaand scherm ÉÉN van de volgende opties aan bij: 'Uitlijning'
kies voor: 'Links', 'Gecentreerd' of 'Rechts'

11. Klik vervolgens op: 'Invoegen in bericht', zie bovenstaande afbeelding.

12. Nu kunt u tekst schrijven naast de afbeelding, zie onderstaande afbeelding:
uitleg2-wordpress.png
uitleg2-wordpress.png (214.05 KiB) 2778 keer bekeken
13. Klik vervolgens op de rechter blauwe knop: 'Publiceren', zie bovenstaande afbeelding.
Nu is uw bericht met foto en tekst zichtbaar op uw Wordpress blog, zie afbeelding hieronder:
uitleg3-wordpress.png
uitleg3-wordpress.png (403.27 KiB) 2778 keer bekeken
Succes en mocht u nog vagen hebben dan hoor ik dat graag.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 30 mar 2013, 12:38

Afbeelding Beste Mensen. Op deze screen zien jullie de afbeelding
aan de linkerkant staan en daarnaast wil ik de tekst aan de rechterkant plaatsen.
Hoe krijg ik dat voor elkaar? De afbeelding is wel wat aan de brede kant.
Kan ik hiervan misschien beter een thumbnail plaatsen,waarop de bezoeker kan klikken voor een pop-up die het originele formaat toont?
Helaas ben ik vergeten hoe ik een thumbnail kan maken. Dat blijkt wel eenvoudig te zijn.
Tips hierover zijn van harte welkom,want naast een thumbnail is immers meer plaats voor tekst.
Ik weet ook niet meer hoe ik het in Wordpress.com op de thumbnail kan laten klikken voor een pop-up van het
originele grote formaat,dus daarover verneem ik ook graag de nodige tips/instructies.
Daartoe dank ik alvast met mijn vriendelijke groeten en de wens voor Zonnige Paasdagen. Anton Doove.

antondoove

Bericht door antondoove » 30 mar 2013, 16:01

Beste Mensen. Ik zit nog steeds te wachten op reacties en heb ondertussen de afbeelding in mijn blog-
bericht kunnen versmallen tot de helft van het formaat,zodat er aan de rechterzijde meer tekst mogelijk is.
Van die kleinere afbeelding kon ik echter nog geen groter Pop-up formaat instellen,want ik weet niet hoe
dat werkt en of dat wel kan in Wordpress.com,dus daarover ontvang ik graag meer info.
Momenteel kan ik niet verder met mijn blogbericht welke ik nu als concept heb oopgeslagen,want ik weet nu nog niet hoe ik mijn tekst rechts naast de afbeelding kan krijgen. Wat werkt dan beter?
Gaat het met "platte"tekst of vanuit Writer van Libre Office?
Graag verneem ik van iemand uit dit forum wat nu de juiste werkwijze is,zodat ik dit kan uitproberen.
Daartoe dank en groet ik iedereen vriendelijk. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 30 mar 2013, 16:58

Beste Anton,

Met de muisaanwijzer moet je klikken op het witte gedeelte naast de afbeelding. Als het goed is moet je dan een cursor krijgen en dan kan je tekst typen naast de afbeelding.

Wat bedoel je precies met:
Van die kleinere afbeelding kon ik echter nog geen groter Pop-up formaat instellen,want ik weet niet hoe
dat werkt en of dat wel kan in Wordpress.com,dus daarover ontvang ik graag meer info.
Wil je dat als je op de afbeelding klikt dat deze dan groot op je beeldscherm verschijnt?
Hoor graag of je dat bedoeld.

Fijne Paasdagen!

Joep

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 30 mar 2013, 21:01

Beste Joep. Ik bedoel inderdaad dat als de bezoeker op die kleine afbeelding klikt,dat het originele formaat als
pop-up zichtbaar wordt,wat veel handiger is voor de bezoeker,want een Pop-up is duidelijker leesbaar.
Ik kan dezelfde afbeelding beter in kleiner formaat in de editor plaatsen,waardoor ik meer tekstruimte krijg.
Als de bezoeker de afbeelding te klein vindt kan hij/zij er op klikken voor het grotere originele formaat.
Dit lijkt mij zo veel handiger,maar het hoeft niet helemaal schermvullend te zijn. Dat is nooit bij pop-ups.
Ik weet echter niet of dit kan in Wordpress.com,maar dat verneem ik heel graag van jou.

antondoove

Bericht door antondoove » 30 mar 2013, 21:25

Beste Joep. Jij schreef ook dit:"Met de muisaanwijzer moet je klikken op het witte gedeelte naast de afbeelding. Als het goed is moet je dan een cursor krijgen en dan kan je tekst typen naast de afbeelding".
Helaas lukte dit niet,want de cursor begon boven de afbeelding i.p.v. er naast.
Dat gebeurt ook als ik de "platte"tekst wil gebruiken en als ik vanuit het Word of Writer-tekstveldje wil plakken
wat ik niet handig vind,want de tekst komt dan boven de afbeelding wat ik niet wil.
Hoe kan ik nu voorkomen dat mijn tekst boven de afbeelding beland?
Graag verneem ik jouw reactie hierover,waarvoor ik je alvast vriendelijk dank en groet.

Anton Doove.

antondoove

Bericht door antondoove » 31 mar 2013, 11:11

Beste Joep. Ik zit nu achter mijn PC en kan je reacties dus ontvangen zodra je daartoe de tijd beschikbaar hebt op deze 1e Paasdag. Zelf kon ik niet naar de Paas-samenkomst van het Leger des Heils door knie-problemen.
Mijn vrouw en ik zijn Heilssoldaten maar konden niet naar onze samenkomst,dus ga ik maar rustig achter de PC zitten en de nodige mailtjes ontvangen of verzenden,totdat jij kunt reageren.
Daarna kan ik dan proberen om mijn blog verder op te bouwen aan de hand van jouw tips/instructies.
Je reacties zie ik wel wanneer dat kan en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 31 mar 2013, 18:18

Beste Anton,

Heeft u de juiste uitlijning geselecteerd? Dat is namelijk cruciaal voor de tekst naast de foto's/afbeeldingen.

Onderstaande stappen resulteert in het volgende blogbericht op: http://joepte.wordpress.com/
Zoals u ziet staat de volgende tekst naast de afbeelding:
Leuke foto van mijn taalcursus in Ramsgate, UK
Ook heb ik ervoor gezorgd dat als u op de afbeelding klikt dat deze dan op het originele grote formaat wordt weergeven. Ik hoop dat u tevreden bent over het resultaat.

Via onderstaand stappenplan krijgt u hetzelfde resultaat op uw eigen blog! :-D

1. Inloggen op Wordpress (admin gedeelte/ Dashboard).
2. Klik op: 'berichten'
1.PNG
1.PNG (908 Bytes) 2765 keer bekeken
3. Klik op: ' Nieuw bericht'
2.PNG
2.PNG (991 Bytes) 2765 keer bekeken
4. Klik op: ' media toevoegen'
3.PNG
3.PNG (1.49 KiB) 2765 keer bekeken
5. Vervolgens verschijnt onderstaand scherm:
4.png
4.png (107.75 KiB) 2765 keer bekeken
Mocht u de desbetreffende afbeelding die u in uw bericht wilt invoegen al staan op bovenstaand scherm dan kan u door naar stap: 11

6. Klik op: ' bestanden uploaden'
5.PNG
5.PNG (769 Bytes) 2765 keer bekeken
7. Klik vervolgens op: ' Bestanden selecteren'
6.PNG
6.PNG (1.52 KiB) 2765 keer bekeken
8. Selecteer vervolgens de desbetreffende foto/afbeelding (foto' s zijn van mijn taalcursus in de UK)
7.png
7.png (211.17 KiB) 2765 keer bekeken
9. Klik vervolgens op: 'openen'
8.PNG
8.PNG (536 Bytes) 2765 keer bekeken
10. Vervolgens verschijnt onderstaand scherm:
9.PNG
9.PNG (172.66 KiB) 2765 keer bekeken
11. Zorg dat u de afbeelding selecteert die u in uw bericht wil invoegen, LET OP: het blauwe vinkje, zie hieronder:
10.PNG
10.PNG (36.79 KiB) 2765 keer bekeken
12. Aan de rechterkant van uw scherm ziet u de volgende opties:
11.PNG
11.PNG (45.82 KiB) 2765 keer bekeken
13. Zorg dat u bij uitlijnen kiest voor: ' Links'
13.PNG
13.PNG (1.31 KiB) 2765 keer bekeken
Stap 13 is cruciaal om te zorgen dat je tekst kan schrijven naast de foto/afbeelding

14. Klik vervolgens op: ' Invoegen in bericht'
14.PNG
14.PNG (1.51 KiB) 2765 keer bekeken
15. Vervolgens verschijnt onderstaand scherm en kan u tekst schrijven naast de afbeelding
15.PNG
15.PNG (198.67 KiB) 2765 keer bekeken
16. U kunt gewoon typen wat u wilt, u zult zien dat de tekst nu naast de afbeelding komt, zie onderstaand scherm:
16.PNG
16.PNG (159.4 KiB) 2765 keer bekeken
17. Na het typen van de tekst kiest u voor publiceren vervolgens zal het bericht worden geplaatst op uw blog.
17.PNG
17.PNG (1.27 KiB) 2765 keer bekeken
18. Nu kan iedereen het blogbericht lezen, het desbetreffende bericht kan u lezen op mijn tijdelijk aangemaakte Wordpress blog: http://joepte.wordpress.com/

19. Als u klikt op de afbeelding in het blogbericht zie: http://joepte.wordpress.com/ dan zal deze op het originele formaat worden weergeven.

Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dat graag van u.
Alvast een prettige 2e paasdag gewenst en beterschap gewenst met uw knieën, ik hoop dat het snel beter gaat.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 31 mar 2013, 22:06

Afbeelding Beste Joep.Op deze screen zie je de huidige situatie bij mij in wordpress.com waardoor je mogelijk kunt zien of er bij mij een instelling misschien verkeerd staat.
Ik weet niet of mijn vermoeden juist is,maar ik sluit niets uit. Jij ziet het wellicht sneller.
Boven mijn afbeelding zie ik wel staan Media Toevoegen,maar daarboven vind ik niet de woorden:Nieuw Bericht Toevoegen,dus er zal bij mij misschien iets verkeerd ingesteld staan.
Heb jij misschien de nieuwste versie van Wordpress.com in de Ned.Tl.? Mijn versie is: 3.4.2 Ik weet niet of er al een nieuwe versie is in de Ned.Tl. Weet jij dat?
Je reacties zie ik wellicht op 2e paasdag,waarvoor ik je alvast vriendelijk dank en groet.

Anton Doove.

Plaats reactie