Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Heb je een probleem of vraag over wordpress, stel hem hier!
admin
Oprichter
Contacteer:

Re: Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Bericht door admin » 27 mei 2013, 14:02

Geen probleem, veel plezier bij het Leger de Heils.

antondoove

Bericht door antondoove » 28 mei 2013, 15:15

Beste Joep. Aangezien ik gisteravond te vermoeid was om er aan te beginnen kan ik dat nu pas doen.
Eerst opnieuw uitgeprint nadat ik de printer van 2 nieuwe kleuren-cartridges heb voorzien.
Daarna was de print beter leesbaar en heb jouw handleiding geprobeerd te volgen,wat al gauw mis ging.
Na het plakken op de tekst-tab,werd de code van jou weer gewijzigd en staat de tekst niet naasthet
video-schermpje,maar gewoon er onder, dus is die editor van knap eigenwijs.
Naar mijn vermoeden is dit toch nog afkomstig van die verouderde Space-versie bij Wordpress.com
Die editor laat geen wijzigingen door of die code van Youtube laat zich niet wijzigen.

Het lijkt mij nu beter dat ik mijn blog bij Wordpress maar laat vallen en mijn website zelf ga schrijven in HTML/CSS-codes,want dan staat alles gelijk zoals ik het correct acht,na het volgen van een cursus.

Die gratis cursus heb ik al enige jaartjes in bezit,maar is wellicht alweer verouderd,want dat ontwikkelt zich ook steeds verder,waarin ik wel graag mee ga,tot zover mij dat mag lukken.
Weet jij misschien een gratis HTML/CSS-cursus die ondertussen al verder werd ontwikkeld?

Je reacties zie ik wel komen in jouw beschikbare tijd en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 29 mei 2013, 13:28

Beste Anton,

Wordpress werkt misschien inderdaad niet even handig, maar als ik het kan dan moet u het zeker kunnen!
Zou ik misschien je inloggegevens mogen hebben van uw Wordpress blog, om zelf te kunnen zien waar het mis gaat.

Zo ja, dan graag je inloggegevens opsturen naar: info@myblogsite.nl

Voor wat betreft de HTML-crusus is dit wellicht leuk om eens te bekijken: http://myblogsite.nl/simpele-website-bouwen.html
Alhoewel ik denk dat u al meer kennis heeft, maar misschien even handig om te kijken hoe de boel in elkaar steekt.

In deze cursus gaan ze wat meer door op de opmaak van de tekst: http://www.homepage-maken.nl/htmlcursus ... rzicht.php

Ik hoop dat u Wordpress nog één kans geeft, want het is echt een mooi programma.
Zo niet, dan help ik u graag verder met het opzetten van een eigen website.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 29 mei 2013, 16:12

Beste Joep. Die inlog-gegevens dien ik zelf nog eerst even op te sporen,want die vergat ik.
Dat zal wel wat extra tijd kosten,want zo makkelijk is dat niet terug te vinden.
Wel heb ik de beide linken aangeklikt en die webpagina`s bij mijn Favorieten opgeslagen.
Dan kan ik het raadplegen zodra ik ermee kan beginnen,wat nu nog niet kan.
Mijn huidige harddisk heeft op C nog maar 2,27 GB aan vrije werkruimte beschikbaar.
Er wordt echter aan gewerkt om dat te verbeteren,dus ik wacht nog even met die HTML-zip.

Wat betreft mijn blog bij Wordpress.com (als Space-variant)wil ik het nog even proberen.
Zou het in dat geval misschien beter werken als ik voor filmpjes en presentaties alleen de codes van skydrive ga gebruiken en niet meer van Youtube?

Als dat dan ook niet blijkt te werken in wordpress.com,dan laat ik dit verder links liggen en ga mijn site zelf in html/css opnieuw leren bouwen,waartoe ik die info-pagina`s reeds heb opgeslagen.

Zodra de ruimte op mijn huidige harddisk is uitgebreid,kan ik die lessen opslaan of direct uitprinten.
Geprinte lessen voeg ik in een map om naast mij neer te leggen en het zo beter te kunnen volgen.

Heel graag zie ik je reacties komen in je beschikbare tijd en ik groet je vriendelijk. Anton Doove

antondoove

Bericht door antondoove » 29 mei 2013, 22:12

Beste Joep. Mijn planning voor vanavond is helaas anders gelopen door een mailtje van mijn dochter.
Zij dacht een beter idee te hebben totdat een Externe Harddisk kan worden gekocht,want die valt toch nog te duur uit om dat te kopen van mijn AOW-vacantiegeld,dus ik zei ja tegen haar idee.
Met datzelfde idee was ik al bezig om dat uit te werken voor zover dat mogelijk is wat zij nu ook weet.
Ik wacht alleen op de nodige deskundige hulp,want dit kan ik niet alleen en mis de kennis daartoe.
Mijn dochter zal in onze woonplaats navragen wie hiermee ervaring heeft en doet wat zij zelf inziet.
Zij komt morgen haar zoontje brengen en halen,waardoor ik na haar werk op het stadhuis weet wanneer er deskundige hulp mogelijk is en tot die tijd blijf ik gewoon ruimen wat weg kan.
Morgen zal ik echter wel eerst de teksten van mijn blog terugplaatsen plus film,presentatie en de codes.
Dan sla ik het op als concepten,zodat je er makkelijk bij kan. Ik kom er morgen dus op terug.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 30 mei 2013, 14:30

Beste Anton,

Alvast hartelijk bedankt voor het terugplaatsen van uw teksten op uw Wordpress blog.
Ik zal binnenkort met een uitgebreide reactie terugkomen.

Echter heb ik het momenteel erg druk met mijn studie (tentamens) en werk.
Binnen een week kan u meer informatie van mij verwachten.

Excuses daarvoor.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 30 mei 2013, 17:12

Beste Joep. Doe maar rustig aan,want ondertussen onderzoek ik ook zelf waarom die tekst niet netjes naast de afbeeldingen kan staan zoals ik het schreef.
Ik denk dat de browser van Firefox de schuldige is,want in de editor van Wordpress.com krijg ik die tekst wel netjes naast mijn foto.
Zo hoort dat ook naast het filmpje.
In de editor kan dat kennelijk wel netjes,maar ligt de browser van Firefox dwars.
Daarom zal ik mijn vragen en ervaringen maar eens plaatsen in het Forum van Mozilla.
Mogelijk weten zij de oorzaak daarvan en de oplossing,maar dat vraag ik wel na het eten.
Van harte hoop ik op succes voor jou met een fikse slaag-kans,waarvoor jij heel graag je best doet.
Ik verneem de resultaten wel als je zover bent en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

P.S. Welke studie volg jij eigenlijk waartoe jij tentamens doet? Voor welk beroep is dat?

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 07 jun 2013, 22:26

Beste Anton,

Het is gelukt!!
Zie: http://antondoove.wordpress.com/

Er bleek een foutje te zitten in de instellingen van Wordpress.
Ik was vergeten de HTML in te schakelen onder instellingen.

Nu dit is ingesteld werkt alles!!

Ik hoor graag van u als u nog vragen/opmerkingen heeft.

Alvast een goed weekend.

P.s. Ik ben bezig met het afronden van mijn MBO-opleiding Assistent Accountant. Sinds april 2013 ben ik werkzaam bij AAme Accountants te Delft, zie: www.aame.nl, zie voor een personeelsfoto van mij: http://www.aame.nl/nl/contact/38/

Goed weekend en ik hoor graag van u.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 08 jun 2013, 14:52

Beste Joep. Eerst dank ik je vriendelijk voor het herstel van mijn Blog,die er nu staat zoals ik dat wou.
Voor de volgende berichten wil graag weten hoe ik bij Instellingen die HTML kan instellen.
De eerste 3 berichten zie ik nu naar wens staan en dat wil ik ook voor de volgende berichten zo realiseren.
Als jij mij schrijft hoe jij dat kon instellen,dan kan ik die werkwijze ook toepassen per bericht.
Het zal echter wel langer duren,voordat ik nieuwe berichten kan schrijven met bijbehorende presentaties,filmpjes en foto`s. Ik ben eerst het overbodige materiaal van mijn Harddisk aan het ruimen.
Mijn dochter heeft vanmorgen gekeken of zij de CD-lade werkend kon krijgen,maar dat lukte niet.
Zij kon dus geen CD er in stoppen om de Ubuntu "uit te vegen",zodat ik die ruimte kan gebruiken voor nieuwe presentaties,filmpjes en foto`s,maar ook voor tijdelijke muziek-opslag.
Die muziek brandt ik dan wel op CD of DVD,zodra er een nieuw lade-station is ingebouwd.
Voor die inbouw zal ik wel mijn PC-toren een poosje kwijt zijn,maar daartoe dien ik nog een afspraak te maken met de leverancier die mijn toren vulde met wat ik er in wou hebben. Die afspraak maak ik maandag weer,want die leverancier is niet op zaterdagen bereikbaar.
Zodra ik meer plaats terug heb op mijn Harddisk,kan ik weer verder gaan met mijn blog.
Voor die blog maak ik n.l.eerst voorbeeld-materiaal in Libre Office om daarin te zien of er eerst correcties nodig zijn,voordat ik het op de blog kan plaatsen,maar dat vraagt vooraf wel meer ruimte op mijn HDD.
Ik ga nu verder met ruimen,waarna ik graag weer contact opneem en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 12 jun 2013, 14:48

Beste Anton,

De html is nu ingeschakeld, hoeft u niks meer aan te doen.
Als u nu het bestaande code aanpast, zie voor het code het tekst-vak van het bericht: Genealogische Geschiedenis Anton Doove, dan moet het verder werken!

Mocht u nog verder vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Joep

Plaats reactie