Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Heb je een probleem of vraag over wordpress, stel hem hier!
antondoove

Re: Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Bericht door antondoove »

Beste Joep. Kun jij mij op deze 1e Pinksterdag antwoorden op de volgende actie?
Ik wil op mijn blog bij Wordpress.com een afbeelding plaatsen van 640x480 pixels.
Daarop kan men dan klikken om het groter te krijgen zoals 800x600 of 1024x768 pixels.
De afbeelding is dan beter leesbaar.
Helaas ben ik echter vergeten hoe ik dat in Wordpress.com voor elkaar kan krijgen.
Kun jij mij nog beschijven hoe ik dat in Wordpress.com kan realiseren?
Dan kan ik dat ook toepassen bij afbeeldingen die bestaan uit tekst-documenten van 640x480.
Daarvan is de tekst doorgaans te klein en slecht leesbaar.
Dan is klikken op die afbeelding voor groter formaat wel handiger.
Hierbij denk ik aan de slechtzienden,want ook zij mogen zien wat ik publiceer.
Voor dit doel is formaat 800x600 wellicht groot genoeg op de blog,na het klikken op 640x480 pixels.
Ik weet hierover niet meer hoe ik dit kan realiseren.
Daarom vraag ik een beschrijving welke ik wel zie komen in je beschikbare tijd.
Ondertussen doe ik weer wat anders op mijn blog op het gebied van Genealogie als thema.
Ik dank je alvast voor je reactie.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Anton,
antondoove schreef:Beste Joep. Kun jij mij op deze 1e Pinksterdag antwoorden op de volgende actie?
Ik wil op mijn blog bij Wordpress.com een afbeelding plaatsen van 640x480 pixels.
Daarop kan men dan klikken om het groter te krijgen zoals 800x600 of 1024x768 pixels.
De afbeelding is dan beter leesbaar.
Helaas ben ik echter vergeten hoe ik dat in Wordpress.com voor elkaar kan krijgen.
Natuurlijk wil ik u daar graag bij helpen.
Maar zullen we eerst proberen om de problemen met het YouTube filmpje en de presentatie op te lossen?

Op mijn eigen blog heb ik even hetzelfde lay-out genomen als op uw blog.
Hierdoor kunnen we dadelijk de instellingen voor het YouTube filmpje en de presentatie naadloos overzetten.

YouTube filmpje:
Ik heb de tekst van uw blog bij het YouTube filmpje overgenomen, dit is wat het is geworden: http://joepte.wordpress.com/2013/05/14/youtube-test/

Wat denk u ervan? Is dit mooi voor uw eigen blog?

Ook de tekst van uw blog bij de presentatie heb ik overgenomen, dit is wat het is geworden:
http://joepte.wordpress.com/2013/05/14/ ... on-test-2/
Wat denkt u ervan? Is dit mooi voor uw eigen blog?

Wellicht wat weinig ruimte voor de tekst naast de presentatie, maar als we de presentatie gaan verkleinen dan is de presentatie niet meer goed leesbaar.

Graag hoor ik van u.
Als u akkoord bent dan zal ik een uitgebreide handleiding schrijven over hoe u zelf dit op uw blog kan bereiken.

Ik hoop spoedig van u te horen en fijne Pinksterdagen!

Joep

antondoove

Beste Joep. Zoals jij het hebt gedaan,ziet het er m.i.prima uit met de tekst er naast.
Die schermpjes hoeven niet kleiner,want men kan het zelf vergroten.
Dat kan door rechts onderaan het schermpje op een vierkantje klikken.
Daardoor komt het schermpje beeldvullend op de Monitor of flatscreen te staan.
De tekst op het filmpje en Powerpoint wordt dan beslist beter leesbaar,probeer het maar eens.
Ik was dat zelf vergeten,maar zal dat op mijn blog in mijn voorwoord eerst even bekend maken.
Dat voorwoord wordt immers het eerst bekeken,maar voor de zekerheid kan ik het misschien toch bij elk
filmpje en powerpoint even herhalen als vaste opmerking,wat dan een "service"van mij is :lol:
Op de blog is dat schermpje dan niet zo groot,maar men kan het zelf vergroten door rechts onderaan van dat schermpje op het vierkantje te klikken,wat ook kan om het weer kleiner te maken.
Dat schoot mij vandaag te binnen en dat heb ik ook zo getest met succes.
Het formaat van dat schermpje is breed genoeg om er tekst naast te plaatsen.
Die ruimte voor de tekst naast het schermpje is m.i.breed genoeg om dat als tekst-kolom te vullen.
Zoals jij dit toont is dat precies wat ik voor ogen heb en gepland,want tekst er naast vind ik netjes en dat kan daarna ook onder het schermpje doorlopen.
Zo zie ik het ook veel in boeken en kranten staan als correcte layout wat prettiger en ordelijk leest.
Ik hou van een ordelijke en overzichtelijke layout waarin mijn berichten makkelijk zijn te vinden.
Graag ontvang ik dus je handleiding waarmee ik mijn blog kan verbeteren en indelen naar wens.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Anton,

Helemaal top!
Ik ga er mee aan de slag en ik laat zo spoedig mogelijk van mij weten, uiterlijk over een week maar ik verwacht eerder hoor!

Joep

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin »

Ik hoop dat het niet heel erg is voor u om te moeten wachten?

Joep

antondoove

Beste Joep. Het is geen probleem om langer te wachten,want in die wachttijd kan ik mijn bestanden
beter ordenen door verwijderen van dubbele foto`s en andere documenten.
Dan komt er meer ruimte vrij.
Ook een Backup-partitie dient te worden geruimd voor nieuwe tijdelijke backups die ik niet dagelijks nodig heb,maar wel soms in bepaalde gevallen.
Op een andere partitie staat de Ubuntu 10.04,die daar weg kan omdat het niet bruikbaar is.
Het staat daar echter in de Dualboot-positie,waarvan ik niet weet hoe ik het kan verwijderen.
Mijn dochter komt mij daarbij helpen,zodat ik die partitie-ruimte weer terug kan krijgen.
Normaal gesproken is mijn interne Harddisk verdeeld in 4 partities. Ik kreeg hierbij van iemand het advies om geen partities meer toe te passen. Dat bleek achteraf ook niet echt handig te zijn.
Deze handelingen zijn echter van tijdelijke aard op mijn huidige Windows XP,want die gaat er af in 2014,omdat MicroSoft dan stopt met de Veiligheids-Ondersteuning van Windows XP.
Daarna kies ik voor Ubuntu 12.04 o.i.d.
Tot die tijd kan ik de interne Harddisk blijven gebruiken zonder partitie-verdeling.
Er wordt echter een Externe Harddisk bij gekocht voor de zekerheid.
Dan kunnen alle bestanden er tijdelijk op tijdens de wisseling van besturingssystemen,
mits mijn PC dat in technisch opzicht aankan,wat ik nog niet weet.
Ondertussen kan ik na het ruimen van dubbelen wel verder gaan met het bloggen.
Ik zie jou reacties met opties graag komen,wat ik wel merk tijdens mijn huidige activiteiten.
Het sluit dan mooi op elkaar aan en ik groet je nu vriendelijk. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Anton,

Hierbij de beloofde handleiding: Het handigst is om een nieuw bericht te starten, en het oude foute bericht te verwijderen. Dit is van toepassing op beide onderdelen van de handleiding, het Youtube-filmpje en de presentatie.

Handleiding YouTube filmpje met tekst toevoegen:
1. Log in op uw Wordpress blog en zorg dat u onderstaand scherm voor u heeft:
Afb1.png
Afb1.png (93.69 KiB) 4674 keer bekeken
2. Klik op: 'Berichten'
Afb2.PNG
Afb2.PNG (1.12 KiB) 4674 keer bekeken
3. Klik op: 'Nieuw bericht'
Afb3.PNG
Afb3.PNG (657 Bytes) 4674 keer bekeken
4. Klik op de: 'Tekst' tab:
Afb4.PNG
Afb4.PNG (1.12 KiB) 4674 keer bekeken
5. Verzin een goede titel voor uw blogbericht en schrijf deze in de titel tab:
Afb5.PNG
Afb5.PNG (2.12 KiB) 4674 keer bekeken
6. Kopieer en plak de volgende tekst in de tekst-tab:

Code: Selecteer alles

<table>
<td style="vertical-align:top;padding-right:14px;">[youtube http://www.youtube.com/watch?v=kEern8wRca0&w=320&h=215]</td><td>Op dit filmpje ziet u  mijn Genealogisch Verleden tot op Heden waartoe ik heb gekozen voor de meest belangrijke hoogtepunten. Het eindigt met een foto van mijn opa Bernardus Lambertus Doove in zijn jonge jaren naast de foto op de boek-cover.</td></tr></table>
Als u mijn gezicht op die cover vergelijkt met die van mijn opa ziet u wellicht enige gelijkenis,maar ik ben nu kaler:-)))) Helaas heb ik van Opa Doove geen foto uit de tijd voordat hij † in Duitsland op de leeftijd van 71 jaar in 1960. De cover is van het boek wat ik schreef op verzoek van mijn vrouw,waarbij mijn verleden ook staat beschreven.
U kunt dit boek nog steeds bestellen bij uitgeverij “MijnBestseller”te Rotterdam.
In een nieuw bericht kunt u voor dat doel op de cover klikken,waardoor u vanzelf op die site met bestel-gegevens komt. Natuurlijk doet u dat alleen als u er interesse voor toont,maar misschien heeft u er wel interesse voor. De Muzenstraat met Militair Hospitaal in Den Haag is een totaal eigenverhaal.
In die straat boven de winkel van Stokvis mijn beide jongere broers zijn geboren.
Wij woonden op de 1e etage nr.10 tegenover het Hospitaal waarover ik later de ervaringen beschrijf.
Hoe krijgt u bovenstaande tekst in uw blog bericht:?
6.1: Zorg dat u onderstaand scherm voor u heeft:
5-1.PNG
5-1.PNG (26 KiB) 4673 keer bekeken
6.2: Klik op: 'selecteer alles':
5-2.PNG
5-2.PNG (1.47 KiB) 4673 keer bekeken
6.3: Klik met uw rechtermuisknop op het geselecteerde gedeelte en kies kopiëren:
5-3.png
5-3.png (8.14 KiB) 4673 keer bekeken
6.4 Ga vervolgens weer terug naar uw blog bericht en klik met uw rechtermuisknop in uw bericht op: 'plakken':
5-4.png
5-4.png (7.98 KiB) 4673 keer bekeken
7. Uw scherm ziet er nu zo uit:
Afb6.png
Afb6.png (184.62 KiB) 4674 keer bekeken
8. Klik op: 'Publiceren'
Afb7.PNG
Afb7.PNG (1.3 KiB) 4674 keer bekeken
9. Als u nu naar uw blog surft in de vorm van: http://www.blognaam.wordpress.com dan moet het net gepubliceerde bericht er zo uitzien:
Afb8.PNG
Afb8.PNG (500.89 KiB) 4674 keer bekeken
Presentatie
1. Log in op uw Wordpress blog en zorg dat u onderstaand scherm voor u heeft:
Afb1.png
Afb1.png (93.69 KiB) 4674 keer bekeken
2. Klik op: 'Berichten'
Afb2.PNG
Afb2.PNG (1.12 KiB) 4674 keer bekeken
3. Klik op: 'Nieuw bericht'
Afb3.PNG
Afb3.PNG (657 Bytes) 4674 keer bekeken
4. Klik op de: 'Tekst' tab:
Afb4.PNG
Afb4.PNG (1.12 KiB) 4674 keer bekeken
5. Verzin een goede titel voor uw blogbericht en schrijf deze in de titel tab:
Afb5.PNG
Afb5.PNG (2.12 KiB) 4674 keer bekeken
6. Kopieer en plak de volgende tekst in de tekst-tab:

Code: Selecteer alles

<table>
<td style="vertical-align:top;padding-right:14px;">[office src="https://skydrive.live.com/embed?cid=AB495313C63DE293&resid=AB495313C63DE293%21187&authkey=AKlX1W5zksRSLZg&em=2" width="402" height="327"]</td><td>Dit is mijn Presentatie over wat ik vond in de Franse Archieven op het Internet en het is te bekijken met 1 muisklik op het rechterknopje onder de afbeelding.</td></tr>
</table>
Hoe krijgt u bovenstaande tekst in uw blog bericht:?
6.1: Zorg dat u onderstaand scherm voor u heeft:
5-5.PNG
5-5.PNG (15.04 KiB) 4673 keer bekeken
6.2: Klik op: 'selecteer alles':
5-2.PNG
5-2.PNG (1.47 KiB) 4673 keer bekeken
6.3: Klik met uw rechtermuisknop op het geselecteerde gedeelte en kies kopiëren:
5-3.png
5-3.png (8.14 KiB) 4673 keer bekeken
6.4 Ga vervolgens weer terug naar uw blog bericht en klik met uw rechtermuisknop in uw bericht op: 'plakken':
5-4.png
5-4.png (7.98 KiB) 4673 keer bekeken
7. Uw scherm ziet er nu zo uit:
Afb9.PNG
Afb9.PNG (36.91 KiB) 4674 keer bekeken
8. Klik op: 'Publiceren'
Afb7.PNG
Afb7.PNG (1.3 KiB) 4674 keer bekeken
9. Als u nu naar uw blog surft in de vorm van: http://www.blognaam.wordpress.com dan moet het net gepubliceerde bericht er zo uitzien:
Afb10.PNG
Afb10.PNG (281.38 KiB) 4674 keer bekeken
Einde handleiding

Mocht u nog vragen/opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.

antondoove

Beste Joep. Met deze lange handleiding kan ik voorlopig wel vooruit :lol:
Helaas kan ik het zo niet uitprinten om naast mij neer te leggen,zodat ik het beter kan volgen.
Als ik het nu ga uitprinten worden onze vorige berichten mee-geprint,wat uiteraard niet nodig is.
Natuurlijk kan ik het in delen screnen,wat dan in de map printscreens beland.
Dat neemt echter weer extra plaats in beslag van de Harddisk op Partitie C.
Op C staat nu nog ruim 1 GB beschikbaar,dus daar dien ik eerst extra ruimte aan toe te voegen.
Dat kan door het verwijderen van de verouderde onbruikbare versie Ubuntu 10.04 uit de Dual Boot.
Zo krijg ik dan die partitie-ruimte weer terug om aan C toe te voegen. Ik weet echter niet hoe dat werkt.
De instructies die ik ontving voor dit doel waren zo "kort door de bocht",dat ik er niets van begreep.
Ik blijf er dus af,voordat er nog meer mis gaat.
Daarom vroeg ik mijn dochter of zij iemand met ervaring weet.
Zij gaat in haar relatie-kringen te zoetermeer na wie hiermee ervaring heeft,maar dat wordt dus wachten.
Ik kan helaas geen professionals betalen van mijn AOW/AIO-budget,wat ook niet de bedoeling is.
Het draait dus uit op een ervaren Hobbyïst in Zoetermeer die het leuk vind om te helpen op dit gebied.
Mijn dochter en schoonzoon weten meestal wel wie hiermee ervaring heeft.
Het duurt echter wel een "tijdje"voordat ik er antwoord op krijg,want zij heeft het razend druk.
Voorlopig kan ik dus niets kwijt op Partitie C,totdat er extra ruimte bij komt.
Met die blog dien ik dus ook te wachten om de genoemde redenen. Niet handig,maar het is niet anders.
Het leek mij beter om je dit bekend te maken,zodat je weet,dat ik pech heb met ruimte op de Harddisk.
Dit wordt dus een gedulds-kwestie,waarbij ik niet weet of het toch anders kan.
Hierbij laat ik het weer en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin »

Beste Anton,

Bijgaand de handleiding in pdf-formaat, die u dan vervolgens kan printen, zie: www.myblogsite.nl/handleiding-anton.pdf.

Ik hoop dat dit een oplossing is, mocht het niet zo zijn dan wachten we gewoon even af.

Ik hoor graag van u.

Joep

antondoove

Beste Joep. Ik heb je handleiding nu uitgeprint,maar dien dat opnieuw te doen omdat het kleurniveau van mijn printer niet goed weergaf wat er stond en dat kan ik pas vanavond na het eten proberen te herstellen.
Nu lukt dat niet meer omdat ik met mijn vrouw vanmiddag weg ben.
Wij zijn dan naar de Seniorenmiddag van het Leger des Heils wat 1x per maand is gepland door het Korps.
Aangezien mijn vrouw en ik Senior-soldaten zijn van dat Korps,worden wij daar uiteraard verwacht.
Pas vanavond kan ik zien of de kleurcartridge moet worden vervangen voor een leesbare tekst.
Er blijken meer fouten in mijn PC te zitten,welke ik dien op te heffen,wat niet op 1 avond lukt.
Morgen kan ik er weer mee verder en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Plaats reactie