Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Heb je een probleem of vraag over wordpress, stel hem hier!
antondoove

Re: Vraag over hulp bij Wordpress.com.

Bericht door antondoove » 12 mei 2013, 16:59

Beste Joep. Jij schreef nu dit,wat ik hieronder even herhaal.
"Wat denk ik handig is om te doen is uw kennis op het gebied van HTML weer op te halen/ te verbeteren".
Welnu,dat is inderdaad ook mijn plan,maar ik besef dat er in de loop der jaren wel veel kan zijn gewijzigd in die HTML-codes,want dat dient natuurlijk om diverse redenen te worden aangepast.
Daarom zoek ik nu uit waar ik de gewijzigde/aangepaste HTML kan vinden als cursus.
Op deze wijze kan ik dan gelijk mijn kennis opfrissen en uitbreiden met testen in een HTML-editor.
Dan kan ik eerst zien hoe dat uitpakt,voordat de codes op de Tab "tekst"van Wordpress.com kan plaatsen.
Het is m.i.niet echt handig om de editor van Wordpress.com te gebruiken voor oefenen/testen.
Voor het oefenen/testen kies ik liever voor de gratis HTML-editor zoals Editpad.lite.
Deze gebruikte ik reeds eerder en kan ik nu ook weer gebruiken,zodra ik een geschikte cursus kan vinden.
Misschien weet jij hierover wel meer op dit gebied,dus ik kijk even op een sub-forum van jou.
Staat er daar niets over dan zoek ik wel verder naar een beginners-cursus om mijn kennis op de frissen.
Wat ik zelf nog heb staan is inmiddels verouderd,dus dat schiet niet echt op en is niet meer bruikbaar.
Je reacties hierover zie ik wel komen in je beschikbare tijd en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 13 mei 2013, 17:07

Beste Anton,

Zodra ik een reactie heb van Wordpress zal ik je verder informeren over bovenstaande.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 13 mei 2013, 20:50

Beste Joep.dat is prima,dus ik wacht ook rustig op de reactie van Wordpress,mits dat geen jaar zal duren.
Wordpress blijkt niet zo snel te reageren,zoals wij nu ervaren. Ondertussen doe ik wel weer wat anders.
Ik laat het hier weer bij en ik dank je voor je reactie met vriendelijke groeten. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 14 mei 2013, 17:33

Beste Anton,

Inmiddels antwoord van Wordpress.
Je draait inmiddels op de laatste Wordpress versie.

Met hulp van van Wordpress is het mij ook gelukt om de tekst naast het youtube-filmpje te krijgen, zie: http://joepte.wordpress.com/2013/05/14/youtube-test/

Ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden over, omdat ik de tekst bovenaan wil laten beginnen en niet beneden aan.
Niet meer van toepassing, zie bericht hieronder!

Maar het begin is er!

Ik ga kijken hoe ik het moet oplossen en ik laat het zo spoedig mogelijk weten.

Joep

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 14 mei 2013, 18:00

Beste Anton,

Het is helemaal opgelost!!!
Zie: http://joepte.wordpress.com/2013/05/14/youtube-test/

Helemaal top toch??

Ik hoor graag van u.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 14 mei 2013, 22:02

Beste Joep. Ik heb het bekeken en vond die tekst netjes op de juiste plaats staan.
Dat lukte mij niet.
Helaas stond er niet bij beschreven hoe ik die tekst op mijn blog naast het schermpje krijg.
Ik kreeg die cursor niet op de gewenste hoogte naast het schermpje op mijn blog.
Dat schermpje zou misschien iets minder breed kunnen,want het tekstveld daarnaast is wel erg smal.
Op de HTML-tab zou ik misschien in die code het formaat wat gering kunnen wijzigen.
Van jou verneem ik graag of dat kan.
Op de blog bij Wordpress zie je dit immers anders dan bij Youtube.
Dat is best wel een verschil.
Graag verneem ik je reacties en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

admin
Oprichter
Contacteer:

Bericht door admin » 14 mei 2013, 23:24

Beste Anton,

Gebruik het volgende code voor het Youtube filmpje, je moet dit plakken in de tekst-tab van Wordpress bij het opstellen van een nieuw bericht:

Code: Selecteer alles

<table>
<td style="vertical-align:top;padding-right:14px;">[youtube http://www.youtube.com/watch?v=kEern8wRca0&w=420&h=315]</td><td>Dit is de film over Anton Doove, alles in genelogische volgorde. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.</td></tr>
</table>
Uiteraard dien je het stukje: 'Dit is de film over Anton Doove, alles in genelogische volgorde. Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag' te vervangen door eigen tekst.

Presentatie
Met de presentatie kan je hetzelfde doen, zie voor het resultaat: http://joepte.wordpress.com/2013/05/14/ ... on-test-2/

Code:, dit kan je ook weer plaatsen in de tekst-tab bij het opstellen van een nieuw bericht.

Code: Selecteer alles

<table>
<td style="vertical-align:top;padding-right:14px;">[office src="https://skydrive.live.com/embed?cid=AB495313C63DE293&resid=AB495313C63DE293%21187&authkey=AKlX1W5zksRSLZg&em=2" width="402" height="327"]</td><td>Dit is de presentatie van Anton Doove, mocht je nog vragen/opmerkingen hebben dan horen wij dat graag.</td></tr>
</table>
Uiteraard dien je het stukje: 'Dit is de presentatie van Anton Doove, mocht je nog vragen/opmerkingen hebben dan horen wij dat graag' te vervangen door eigen tekst.
Mocht je nog vragen/opmerkingen hebben dan hoor ik dat graag.

Joep

antondoove

Bericht door antondoove » 17 mei 2013, 12:20

Beste Joep. Eerst nu kan ik pas reageren over wat jij mij schreef met die codes.
Ik copieer dat en plak het op een pagina van LO.Writer om het tijdelijk op te slaan in Writer.
Daarna ga ik met mijn blog aan de gang waarbij ik die Writer-pagina met codes ophaal.
Vervolgens kopieer ik op die pagina alleen die code en plak het op die "tekst"-tab van het betreffende bericht waaruit ik eerst de foutieve code heb verwijderd,wat ik ook doe bij het andere bericht.
Deze 2 berichten waren al wel gepubliceerd,maar die kan ik dan wel eerst als concept terugplaatsen.
Dan kan ik die codes corrigeren,waarna ik die 2 berichten weer kan publiceren.
Dat dien ik te doen,voordat de harddisk van mijn PC opnieuw wordt ingedeeld,maar dat is een ander topic,waarover ik het later nog zal hebben als je daartoe interesse en tijd hebt.
Ik ga nu eerst lunchen en daarna weer aan de slag op mijn PC.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.

antondoove

Bericht door antondoove » 17 mei 2013, 15:18

ScreenShot008.jpg
Dit zijn de resultaten van 1 test na het wijzigen van de HTML-code.
ScreenShot008.jpg (80.61 KiB) 6217 keer bekeken
Beste Joep. Op dit voorbeeld zie je het schermpje nu wel in het midden staan boven de tekst,maar geen tekst naast het schermpje.
Dat schermpje wil ik meer naar links opschuiven,zodat een deel van die tekst er naast kan staan.
Ik vind dat dan netter en meer professionele indruk geven om zo een bericht te beginnen.
Ook staat die code op beide tabs,wat m.i.een fout is van Youtube of Wordpress.
Ik heb altijd geleerd,dat die code alleen op de HTML-tab hoort te staan en die tab behoort geen "Tekst" te heten,want er staan codes wat men geen tekst kan noemen. Dat is m.i.een fout van Wordpress.com,want dat werkt verwarrend. Tekst is alleen je verhaal.
HTML-Codes mogen dus geen "tekst" worden genoemd maar wel HTML,wat veel logischer is.
Helaas kan ik dit niet in het Engels verklaren naar de leiding van Wordpress.com,want anders had ik ze er al heel beleefd op gewezen,dat ze daarmee niet echt professioneel bezig zijn.
Ondertussen ga ik eens proberen om die HTML-code te markeren en daarna zien of ik dit naar links kan uitlijnen middels het icoontje boven de editor.
Er schiet mij net te binnen dat dit uitlijnen ook met een "left"-code kan,maar ik vergat dat woord ervoor.
Met die code,kan ik wellicht het schermpje op mijn blog naar links schuiven. Daardoor kan er op rechts de tekst er vanzelf naast komen te staan. Ik zoek die uitlijnings-code wel op.
Zodra ik het vind plaats ik het bij de code die jij gaf en zet het er voor,want dat is mijn experiment.
Toch wilde ik jou er eerst even op attenderen,want wellicht weet jij de juiste uitlijnings-code.
Dat verneem ik graag zodra dat mogelijk is. Ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

antondoove

Bericht door antondoove » 18 mei 2013, 17:24

Beste Joep.Ik heb vandaag wel die html-code <p align="left"> in een les gevonden.
Het werkte echter niet op de "tekst"tab van de editor,dus het schermpje bleef in het midden staan boven de tekst,zoals je reeds op je forum kon zien en dan is verder proberen zinloos naar mijn idee.
Ik denk er nu aan om in een andere editor(zoals Editpad Lite)die gevonden HTML-lessen uit te
proberen om die kennis op te frissen en daarmee een website te leren schrijven,welke ik bij Ziggo plaats.
Ziggo is immers mijn Provider,bij wie ik ook Radio/TV en Telefoon betaal,dus kan ik die ruimte gebruiken.
Voor de Genealogie-blog kan dat gewoon bij Wordpress.com. Dat lijkt mij een betere planning.
De les die ik noemde is van het Seniorennet.be,maar misschien weet jij een betere beginners- cursus,die alweer moderner is van aard,want wat ik heb kan verouderd zijn.
Nog steeds voel ik er meer voor om zelf mijn sites in HTML/CSS te leren bouwen.
Daarmee krijg ik wel alles gelijk op de gewenste plaats,zoals ik destijds heb ervaren.
Dat vond ik een leuke ontdekking.
Daarom wil ik er weer graag mee beginnen en mij gelijk aanpassen bij de moderne veranderingen.
Ik heb immers al lang begrepen,dat de HTML/CSS-codes ook steeds worden vernieuwd.
Het wordt aangepast aan de huidige tijd,want anders werkt het niet meer naar behoren.
Ik verneem graag wat jij hiervan weet.
Ik zie je reacties wel in je beschikbare tijd en wens je fijne Pinksterdagen. Anton Doove.

Plaats reactie